onsdag 6 oktober 2021

Onsdagsfunderingar

Vardagen snurrar på i full fart & jag känner mig fortfarande sliten. Vaknar med ont i nacken & så trött fast jag har sovit länge & gott. Vill inte klaga men vissa perioder under hösten & vintern är det svårare att få energin att räcka till. 

En kompis skickar bilder från Seychellerna där hon är på semester & det ser fantastiskt underbart ut. Jag minns tillbaka för sex år sen då jag var så sliten efter en lång period med galen jobbstress. Vi åkte till Koh Samui i Thailand i tre veckor & det gjorde underverk med mitt mående. Bara att få gå i varm sand & ta dagen som den kommer... Nu är jag inte alls inne på att resa iväg just nu men drömma lite får man!

Igår slutade jag lite tidigare & tog en stund på altanen invirad i en filt med disig sol & vackra höstfärger, det är väl också en lite lyxpaus i vardagen.

Istället för Seychellerna....

En sak som fungerar sämre när man är så här trött är maten, det har blivit lite bröd & en kanelbulle här i veckan & även motionen har blivit lidande. Jo jag har gått min långa lunchpromenad men inte lika många steg som vanligt. Passar jag mig inte blir det en spiral nedåt då jag ganska direkt känner att mitt onda i lederna har blivit värre. Motion & bra mat ger mer energi! Nu är jag ändå duktig med maten om jag jämför med många andra (alltid hemlagat, nästan aldrig fikabröd, mycket frukt & grönt mm) jag förstår inte hur de som inte tänker på maten orkar. Det kanske är min kropp som är extra känslig, vad vet jag... Onsdagsfunderingar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar