torsdag 28 oktober 2021

Pengapassion!

 Mycket fokus på sparande så här i lönetid. Just nu har jag ingen hög sparkvot men intresset för privatekonomi håller jag i. Dels genom att läsa just nu en bok om aktier som låg i nyheter hyllan på biblioteket när jag var där & hämtade böcker jag reserverat & dels genom att lyssna på olika poddar. 

Den senast podden var med Sandra Bourbon som skrivit boken Frihetsmaskinen. Hon investerar i bolag som har kvinnor i ledningen & har skapat en strategi för att kunna spara mycket. En bra sak som hon förespråkar är att man hittar sin pengapassion & lägger en del där varje månad. Hon tycker till & med att man ska ha ett eget kort kopplat till det kontot som man använder bara till pengapassionen. För min del kanske det är att gå lite långt men jag blir glad & peppad av att tänka på vad min pengapassion just nu är.

Jag tror att min pengapassion just nu är TA DA... är att handla kläder cirkulärt. Älskar att bevaka dyrare klädmärken med bra kvalitet på Sellpy. Jo nu fick även min gamla pengapassion hudvård & hälsokost lite utrymme denna månad men det är inte lika mycket passion i det längre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar