tisdag 7 juli 2009

Fullmåne


Tacksam för att det är fullmåne idag & jag inte ska rulla ut yogamattan. Stora K & jag åkte till Örebro & gick på stan idag. Lilla M var med i barnvagnen & var helt otroligt snäll hela dagen. Det känns i benen som vi gick flera mil.. Stora K shoppade en tunika, en klänning, skor & en kudde till hennes rum. Min skrala ekonomi tillät bara några inköp till Lilla M, två klänningar & en bitring med nycklar på. Men blir inte så rik på pengar av att vara mammaledig, men rik på bäbiskärlek...När jag kom hem blev jag jättesugen på biff & stekt lök, brukar ju inte äta rött kött så ofta men kanske beror på järnbristen..Biff, bea, färskpotatis & stekt lök blev alltså kvällsmaten. Paradoxalt nog ska jag laga veganmat imorgon då brorsan & hans tjej kommer på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar