söndag 6 november 2016

Söndagstänk

Söndag & jag skotar fortfarande runt i mina pyamasbyxor. Utanför blåser det isvindar & dalar ner någon enstaka snöflinga men än så länge är gräsmattan är grön här. Snart ska jag ha min söndagsklass på yogastudion. Det ska bli en basic ryggkriya och vi ska sjunga mantrat RaMaDaSa som är ett healingmantra.
I fredags var jag på tjejmiddag. Så lyxigt att bli bjuden på middag & jag hade en härlig fredagspepp trots de stora högarna på mitt skrivbord. På middagen började jag & en vän prata om hur jag har det på jobbet & hur jag har mått under hösten. Hon har varit utmattad & fick skala av det mesta på sitt jobb även om hon aldrig blev sjukskriven då. Hon har en klar bild av vad som kan hända mig om det fortsätter så här. & ja hon kan ju ha rätt eller inte.. Inget ont menat från hennes sida alls. Det jag vill sätta fingret på är att vi ofta lever utifrån vår egen sanning, det här hände mig och så applicerar vi det på andra. När jag lyssnade blev jag rädd, kände mig sämre & sov dåligt på natten. När jag vaknade på lördag morgon kunde jag ruska av mig det. Jag mår bra och jag har lyft mina saker på jobbet och det blir bättre där men jag kan stå upp för mig själv ännu mer!

Igår fick jag helt plötsligt en ingivelse att jag MÅSTE anmäla mig till level 2 Mind and meditation som går på samma ställe där jag gick lärarutbildningen. En vecka i januari. Jag hade inte alls tänkt att anmäla mig, tänkte att jag hade för mycket redan & inget behov av mer utmanande utbildning. Men ibland bara vet man att det här ska jag göra.. Nu håller jag tummarna för att det fanns plats kvar, då jag inte har fått svar ännu..

Önskar dig en skön söndag! Kram & Sat Nam♥

5 kommentarer:

  1. Åh ja, det är så lätt att se saker hos andra, läsa in och applicera. I all välmening, som du skriver. Skönt att du kunde ruska av dej och se var du själv har dej ❤️
    Sat Nam för Level 2 beslutet! Jag håller tummarna! Jag var så fast besluten att gå i maj, utomlands, och står fast vid det, bara ekonomin och livet tillåter. Annars hoppas jag att vi går någon modul tillsammans framöver!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA oj oj, jag är själv fortfarande förvånad över att jag anmälde mig och vågar knappt tänka på hur det ska lösas praktiskt den veckan hemma.. Men måste man så måste man..:) Kram

      Radera
    2. och ja, jag är helt säker på att vi ska gå en modul tillsammans♥ Vi vet när det är dags.. Kram igen

      Radera
  2. Jag fick också en sådan ingivelse idag. Måste gå fördjupningskursen på mitt yogaställe. Absolut. Håller absolut med dig om att mina sanningar är mina och dina dina. Kramar i massor till dig kloka kvinna!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! med fördjupningskurs och egna sanningar är så vanligt! Kram

      Radera