onsdag 30 november 2016

Tidigaste morgonyogan... ever

Klockan fyra i morse satt jag på yogamattan. Inte för att jag trodde att jag var Snatam Kaur (hon yogar så tidigt varje morgon läser jag i hennes bok). Mer för att jag hade vridit & vänt mig i över en timme & inte lyckats somna om. Kände mig inte stressad eller så men hyfsat pigg & det är ju dumt att vara mitt i natten. Stjärnhimlen var så vacker där utanför fönstret. Kände mig tacksam att jag har yogan som håller om mig & hjälper mig att se det lite större perspektivet. Sen kunde jag somna om igen en liten stund innan väckarklockan drog igång & det var dags att väcka skolbarnen, mata hunden & kaninen & allt det andra man ska hinna med på morgonen....


4 kommentarer:

  1. Jag har ibland en innerligen längtan efter tiiidig sadhana, särskilt om kvällarna......... sen är det inte lite lockande mitt i natten. Skämt åsido, jag gör faktiskt det och vill gärna göra det i sanning nångång. Under en längre tid gå all in. Sat Nam och Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag längtade jättemycket igår efter min tidiga sadhana men i morse sov jag för länge.. surt.. Jag skulle gärna med gå all in under en period men livet kommer mellan känns det som. Kram♥

      Radera
  2. Och vi som varit så jetlaggade och vaknat vid 02 har yogat vid 03 :) Faktum är att min man vaknar ibland mitt i natten och går upp och yogar, hans kropp vill det. Så jag tror det finns en tid för allt. Som jag brukar upprepa mig :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Hi hi, ja det blir lite konstiga tider. Var på akupunktur på kvällen och hon hade inte heller sovit, det var tydligen nymånen som spökade.. känns som månens påverkan är stor nu. Kram♥

    SvaraRadera