tisdag 18 september 2018

Surkål?!

Jo då vardagarna rullar på & jag tycker mycket om hösten men än så länge har jag inte haft den där orken som jag hoppats på. Försöker boosta mig med hälsokost & vitaminer så när det vänder kommer jag väl att studsa fram:-). Funderar på om det kan vara järnbrist eller är det klimakteriet som spökar...

Det senaste i min hälsosträvan är att jag har köpt surkål. Det är gott tycker jag. Ska ju vara super för tarmfloran! Min mage är däremot inte lika övertygad, den har protesterat.. Blir intressant och se om det blir bättre. Det är ingen höjdare att undervisa i yoga & inte magen känns bra & är jättesvullen.

Något jag har gjort är att vila, igår när jag kom hem från det yogapasset jag har direkt efter mitt ordinarie jobb kraschade jag i soffan med god bok & tända ljus. Hör faktiskt inte till vanligheterna. Träna på att vila, det är något jag behöver.

Fast jag behöver också komma ut i skogen, det blir det i helgen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar