tisdag 16 oktober 2018

Surprise!! ett nytt inlägg med en lista

Ja mina inlägg växer inte på träd just nu, men jag tänker att jag hinner klämma in en liten lista:
Vad stressar dig just nu? Har så mycket på jobbet + att jag har en massa jobbroligheter inbokat, som just är roligt men tar tid från det jag behöver göra. Men ett stort plus är att jag inte känner mig stressad än, mår bra även om det är mycket. Det andra som stressar mig är mina klimakteriebesvär som gör att jag känner mig trött = sover inte bra, varm, stel, ont i nacken och annat som påverkar att jag inte riktigt är på topp.
Vad ska du göra ikväll? Ikväll börjar jag en ny 7 gångers tisdagskurs på yogastället i "stan" där jag undervisar. Det ska bli kul, många från förra kursen, några nygamla och några helt nya. Det ska blir fint att få dela med sig av yogan och också klura på hur jag ska lägga upp den här kursen. Än så länge har jag bara planerat för de två första gångerna det blir ett mjukt och lugnt yogapass och lugna hjärtats meditation.
Vad är svårt? Att få tiden att räcka till för jobb, yogaundervisning, sysslor hemma & vila.
Vad är lätt?  Att ändå uppskatta livet, det är så himla fint på hösten, jag älskar´t♥
Vad blir det för middag idag? Det blir faktiskt TACO TISDAG, vi hade mycket sallad & avocado så då passade det bra. Jag har dessutom köpt sojafärs som jag ska smyga ner i den vanliga köttfärsen för att dryga ut. Ssscchh - ingen i familjen vet det..😏
Vad vill du göra mer? Bara vara, skriva, gå i skogen, yoga en lång stund, min egen yoga har varit lite för kort nu ett tag.
Vad går du igång på? YOGAN, jag skulle vilja ha yoga för psykisk ohälsa på dagtid.
Vad gråter du av?  En kompis till en av mina döttrar är svårt fast i en ätstörning & ligger inlagd nu. Så oändligt sorgligt att jag grät när jag fick reda på det. 
Vad gjorde dig arg senast? Senast jag diskuterade politik blev jag arg i flera dagar efteråt....
Vad åt du senast? Jag har druckit en grön drink med grönkål, äpple, ägg & mycket ingefära till frukost.
Vad är fånigt? All ytlighet överallt, så jävla fånigt, vi åldras det är ok (men jag själv är också fånig)
Vad är gott? Grytor & soppor är gott på hösten, gärna med rödvin & svamp i.
Vad är du inte? Jag är inte serviceminded, tränar på att inte ge service för mycket till andra. Hallå sköt er själva ser jag ut som jag kan svara på allt och fixa hela världen??
Vad har du missuppfattat?  Oj jag tror det är mycket som vi alla inte ser hela bilden av. En sak är att mitt värde hänger inte alls på hur städat det är hemma. Jag är good enough! & du med♥
Vad ska du göra nu? Äta lunch, det blir en morotssoppa med chili & ingefära. Mycket flytande föda idag. Längtar till tacokvällen😄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar