torsdag 13 juni 2019

Funderingar

Saker som jag tänker en del på nu.

Ska jag fortsätta att ha lika många yogaklasser i höst? Dvs tre kvällar i veckan+ att jag jobbar heltid.

Det som talar för:

  1. Jag tycker mycket om att undervisa/dela med mig av yogan, det ger mig energi. 
  2. Kan jag bara hjälpa någon att börja andas bättre och genom yogan kunna hjälpa sig själv så har jag nått ett av mina mål. Liksom payback time till allt yogan har gett mig!
  3. När jag undervisar måste jag hålla i min egen practise. Win-win
  4. Jag håller liv i och tjänar lite pengar i mitt eget företag & då kan jag unna mig yogautbildningar, kanske en till gong & andra lite lyxiga saker.
Det som talar emot:

  1. När jag är borta mycket så brukar det vara svårt att få resten av familjen att styra upp hemmet på det sättet jag vill (inga stora krav mer laga mat, diska och plocka undan) då blir jag stressad och trött.
  2. Det blir mindre tid över till saker som jag bara gör för min egen skull såsom skogspromenader, styrketräning och vila.
  3. Jag känner ansvar på att jag ska vara på topp och ge mycket energi i mina klasser och vissa perioder är det svårt att leva upp till.


Funderar på olika lösningar nu. Ett är att jobba lite mindre, eller jobba mer hemifrån en dag per vecka men det har jag provat förut & då rann det ut i sanden. Ett annat är att ställa mer krav på resten av familjen då jag inte är hemma att allting blir gjort även när inte jag är där. Det tredje är att helt enkelt minska på yogaundervisandet.

Kram & Sat Nam

2 kommentarer:

  1. Så annorlunda det känns att vara här inne i bloggvärlden igen. Bara du kvar av alla som jag följde förr. Jag förstår att det är svårt att få tiden att räcka till när du jobbar heltid. Hoppas du finner din väg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, ja som du märker är jag inte heller så ofta här inne men jag tycker mycket om att skriva så den får hänga med ändå. Lycka till med bloggandet och hoppas trenden vänder och fler får lust att skriva igen. Kram!

      Radera