onsdag 12 februari 2014

Hemma

Ni vet när man är så där trött. Man har stressat till dagis, får tjata in ett barn i leriga galonisar, hämta upp ett annat barn hos en kompis. Ingen idé att ta av jackan när man kommer hem för man ska skjutsa till friidrottsträning på andra sidan stan. När man ändå åker ditåt kan man lika gärna storhandla för kylskåpet gapade tomt. I affären får man anstränga sig för att komma ihåg allt som behövs. Till slut svänger jag in på vår slaskiga lilla grusväg i skogen utan gatljus. Då kommer det sju hjortar & går sakta över vägen. Den sista är liten & alldeles vit, magiskt. Hemma lyser månen över sjön. Djupt andetag! Jag älskar att vara hemma.
 

10 kommentarer:

  1. Åååå naturen som jag saknar den...
    Sju hjortar...vad betyder det?
    Kramar
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas det betyder tur:-). Vi har en del hjortar på andra sidan stan som från början var inhägnade men har spridit ut sig. Men de brukar inte vara hos oss. Får gärna stanna bara de inte äter upp mina rosor till våren. Kram

      Radera
  2. Oj, hjälp vilken stressig dag, avskyr såna dagar men som tur är händer det inte ofta för min del. Blir väl värre antar jag när barnen blir äldre och det ska skjutsas hit och dit. Hur gammal är din minsting? Grattis på din födelsedag i efterskott förresten! Ett år äldre än mig då....
    I dag fick jag tre yoga-dvd på posten, med Karin Björkegren Jones. Ska bli roligt att kolla in dem, en heter bl a hormonyoga.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skäms nästan att skriva det men jag skjutsar oftast flera vändor alla kvällar utom fredag och lördag. + mina egna yogapass... Stora tjejerna går båda i gympa och friidrott men i olika grupper. Min minsting blir fem år nu i mars! Tack och bock! Härligt med yogadvd. Jag kör ett medicinskt hormonyogapass som ellen engvall har gjort. Kram!

      Radera
  3. Hemma är bästa stället! Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och när jag tänker efter så är det inte undra på att jag längtar efter hemma-tid då jag flänger runt så mycket. Men tacksam att man älskar sitt hem, det är livskvalitet! Kram

      Radera
  4. Åh vilken dag. Men vilket fantastiskt avslut. Sju hjortar! Och en vit! Det måste betyda tur :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hjortarna är så fina lite sagolika:-). Man tycker det är mycket när man är mitt i den intensiva tiden med barnen. Tänker att du har distans till det nu när dina är stora. Man kommer säkert sakna den här tiden längre fram. Kram!

      Radera
  5. Vilken dag! men du rodde den i hamn ♥
    Vet inte om du hört talas om Solögas bok Djurens språk: http://www.adlibris.com/se/bok/djurens-sprak-9789197472609 (finns som e-bok också om du brukar låna sådana via ditt bibliotek?!)
    Jag är smått fascinerad av den och om hjort står det såhär:

    Hjort
    Att utvecklas och förändras ger mod och frihet. Min gåva till dig är att känna stolthet. Gå med stolthet - du vet vem du är.

    Var det inte fint?!!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj nu blev jag tårögd! Tackar ödmjukast, så fint! Kram

      Radera