måndag 30 december 2019

2019

Dagen innan nyårsafton och jag försöker mig på en liten sammanfattning. Året har gått fort men när jag tittar tillbaka på bilder så har vi hunnit med ganska mycket!

För det första var 2019 året då jag fyllde 50 år! Helt otroligt jag känner mig inte alls så gammal i sinnet men 50 är väl det nya 30?! Vi firade med hela familjen i Barcelona, mellandotter fyllde 18 två dagar efter mig så det blev dubbelt firande. Härligt att få sol & värme några dagar mitt i vintern.

Det var inte bara jag som fyllde 50 utan flera av mina vänner vilket innebar att det blev många roliga fester under 2019, speciellt en glitter & glamour fest kommer jag ihåg där vi hade så kul! Dessutom gifte sig en av mina bästa vänner.

Semestern tillbringade vi på västkusten, en vecka i en hyrd stuga & några dagar hos kompisar i Grebbestad. Vi hade härliga dagar & det var bara yngsta dottern som var med oss så vi tog det lugnt & vilade mycket.

Hemmavid byggdes en ny brygga i grannskapet, det var roligt att hjälpas åt & göra något tillsammans. Några dagar har vi också varit ute vid vårt favoritställe långt ute i skogen där min man fiskar.

Yogahöjdpunkten var min level 2 Authentic Relationships i Torekov. Så vackert det var där & som vanligt är det utmanande inne i den yogabubblan som man hamnar i under intensiva utbildningar men ändå otroligt härligt. Så fint också att få träffa Ylva Maria från Jokkmokk yoga, vi hade träffats i bloggosfären innan & kändes så rätt i "verkligheten" också. Läxan som följde i nittio dagar var utmanande men fin.

Som vanligt har det varit många vardagar. Jag har jobbat, undervisat i yoga några kvällar i veckan, skjutsat på aktiviteter & faktiskt själv varit på gymet en hel del under perioder. Saker som jag är lite stolt över är att min rutin med gröna drinkar till vardagsfrukost, att min sadhana har varit med många dagar under året & att jag har börjat med styrketräning.

Nu hoppas jag på ett underbart 2020 med nya möjligheter men också där jag själv försöker optimera delar av mitt liv på ett högst medvetetet sätt.

GOTT NYTT ÅR!!♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar