måndag 9 december 2019

Måndagsfunderingar på GODA VANOR / DET SOM GÖR MIG GLAD

Hej,
Hoppas ni inte är lika trötta som jag i mörkret & spöregnet utanför mitt fönster. Vår älskade lapphund var lite orolig & flåsig i natt & eftersom hon är 14! år så hade jag lite koll & min sömn blev inte världens bästa. Därför hoppade jag över morgonyogan & det är aldrig ett bra beslut men ibland är man inte mer än människa... I morse mådde hon iallafall bättre & även när jag var hemma en sväng på lunchen så förhoppningsvis var det bara tillfälligt.

I veckan lyssnade jag på en podd där någon pratade om att göra mer av det som gör oss glada! Det här är saker jag brukar fundera på när jag sammanfattar mitt år och också tänker på hur jag vill ha det nästa år. Jo för det är faktiskt något jag brukar lägga lite tid på.

Något som jag har märkt av mer och mer är att goda vanor som jag har är samma saker som gör mig glad. Jo det är klart att jag kan bli glad av tillfälliga lyxsaker som att gå ut och äta, resa, dricka ett gott vin mm. Men det är bara en kortvarig lycka. Det som gör mig mest stabil & glad i sinnet är de små goda vanorna i vardagen:

Morgonyoga (den fattas mig idag)
Laga riktig mat & äta mer grönt
Träna! Nu kom vi igång och tränade igen förra veckan & det är trögt att komma iväg men jag blir alltid glad efteråt.
Gå promenader i naturen
Städa och hålla ordning hemma

Det som är lite präktigt & tråkigt gör mig glad i längden!

Jo naturligtvis behöver jag umgänge med min familj och vänner också men för mycket av umgänge blir uttröttande för mig så det hamnar på en egen lista.

Kram & Sat Nam♥
Mörker & spöregn....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar