lördag 15 april 2023

Oöverstigligt på en lördag

 Vad gör man en lördag i april? Går upp hyfsat tidigt för att skjutsa dottern till ridskolan där hon ska vara funktionär på en tävling. Åker hem och äter frukost, åker till kontoret - inser att jag glömt nyckeln när jag kommer dit- åker hem och hämtar nyckeln och tillbaka igen... Gör deklarationen, hurra hurra vad jag känner mig bra när det är klart. Men det är väl inte svårt? tänker du, men när man har ett lite yogaföretag måste man först göra bokföring, ett litet bokslut och sen själva deklarationen. Känns alltid nästan oöverstigligt men sen går det bra när jag kommer igång.

Resten av lördagen hänger jag i uterummet, fixar lite i trädgården och tar en liten lunka-löp promenad med hunden..



2 kommentarer:

  1. Först och främst: Åh vad mysigt att skjutsa dottern till ridskolan (saknar miljön :-)) och jag skulle OCKSÅ gärna vara funktionär på tävling. Det var länge sedan! Angående deklarationen...jag är allergisk mot bokföring, bara för jag inte kan. Men nu när jag startat firma MÅSTE jag ju lära mig. Men nästa år kommer jag nog sitta där och gråta, och undra varför i helsike jag skulle ha eget företag...

    Det är plus och minus med allt (precis som i bokföring :-)).

    Ha det fint!
    Kram Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mysigt med ridskolan, fast rädd för att när vi hyr en häst till hösten kommer jag att få mer än nog av den varan. Själva bokföringen är egentligen inte svår gäller bara att ha koll på debet och kredit och sen gör man ett förenklat årsbokslut på skatteverket som inte heller är rocketscience, det är bara det att varje år känns det som en hög tröskel innan det är klart och då har jag verkligen inte haft mycket i år i min verksamhet alls. Du klarar det lätt, det är bara att börja och ta hjälp med det man är osäker på.
      Kram Ulrika

      Radera