söndag 23 juli 2023

Tre veckor med semester

Tredje veckan på semestern är avverkad. Andra veckan var vi bara hemma, minns inte ens vad vi gjorde, borde ha skrivit här. Minns att vi var till Ikea en regnig dag och köpte en ny hallmatta & säkert något mer som jag har glömt....(välbehövligt med semester eller så håller jag på att redan blir senil, hemska tanke).

Vi hade tänkt leta efter en restresa men de var ganska dyra & jag var snål med min buffert & tur var kanske det för de flesta resorna gick till Rhodos & där är det en del skogsbränder nu.

Det blev att vi hörde av oss till kompisar som har världens mysigaste ställe utanför Grebbestad. Vi var så varmt välkomna & stannade i två nätter. Det blåste mycket men vi satt i lä & lyckades bränna upp oss så vi var röda som kräftor.. Vi spelade spel, gick promenader & åt färska räkor & en massa annat gott! 

Sedan åkte vi vidare till min mans bror i Göteborg. Trängde ihop oss i deras lilla lägenhet & det var också mysigt. Vi åkte ut på Öckerö & gick promenad, åt ännu mer räkor & dottern fick sin önskan om Liseberg med kusinen uppfylld. Vi tog också ett par öl på stan bland annat på ett mysigt ställe med live-musik. Kul när det blir otippat roligt! 

Sammanlagt var vi borta fem nätter men nu är vi hemma igen & då är det ett & annat som pockar på, som en värmepump som har krånglat, överfylld tvättkorg osv som det är när man är hemma. Jag försöker att vila bland annat genom att sova orimligt mycket, jag tycker det är mysigt med sovmorgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar