måndag 24 juli 2023

En dag som flyter ihop med andra lediga dagar

 Sista veckan på semestern börjar idag och det blir en sådan dag som jag skrev om i förra inlägget, en dag som man inte minns som flyter ihop med andra lediga dagar.

Jo jag och yngsta dottern tog en tur till biblioteket & sen till bokhandeln & köpte några pocketböcker. Jag köpte Kallbaderskan bland fjällen, den handlar delvis om fjällvärlden där vi var första veckan på semestern. Jag har bara läst några kapitel men den börjar bra!

Efter det gick mannen & jag en promenad med hunden, som de flesta andra dagar. Jag med stavar dock då jag inte var helt bra i ryggen/benet, det är ändå bättre men inte bra.

Sen gjorde jag en god sallad av lite grillrester, stekta champinjoner & lite annat. Jag läste kokböcker som jag lånat på bibblan när jag åt, bäst att vara lite hungrig när man läser kokböcker.


Annars är det en slö dag. Sitter i soffan i uterummet & lyssnar på regnet mot taket. Viker lite tvätt emellanåt & tar det lilla lugna..

1 kommentar:

  1. Hej,
    Jag känner igen det där med dagar som flyter ihop och förbi. Jag tänker alltid när jag gått och lagt mig: Nu ligger jag här igen.
    Jag tycker att det här regniga vädret påminner mig om hur svenska sommaren var förr om åren. Gummistövlar och fleecetröja och mygg :-) Nu är vi tillbaka där igen, samtidigt som jag tycker att det är sååå skönt att nyheterna nu inte kan vara fulla med rapporter om rekordtorka, bönder i krisläge och låga grundvattennivåer.

    Så trist med ditt diskbrock. Inte kul att ha ont och inte kunna röra sig optimalt. Hoppas du blir helt återställd snart.
    Jag brukar också göra sallad av grillrester.
    Ha en fin dag!
    Varm kram,
    Anneli

    SvaraRadera