fredag 23 februari 2024

Håll i med det goda

 Inser att jag inte har skrivit här på ett tag. Jag jobbar i en bransch med upphandlingar där det ofta är förändringar men nu tar det nog priset. Flyttar & uppstarter blandas & jag blandar oro med att tycka det är ganska kul. Blir om inte annat trött & sliten, nog om det...

I helgen ska dottern & jag åka till Göteborg på Gothenburg Horseshow & sen ska jag till Göteborg i jobb veckan efter. I mina önskningar hade jag lite med att jag skulle få jobba mer i Stockholm men det är tydligen Götet som gäller för min del just nu..

Saker som inte blir så mycket av just nu är träningen, de riktigt långa promenaderna & den nyttigare maten. Köpte i alla fall ett stort vitkålshuvud (för 52 kronor, maten är dyrare) som jag försöker tex blanda med pastan så blir det vips en bättre måltid. Kanske låter som en enkel sak men det är de enkla rutinerna som gör skillnad för mig. Att inte fuska med lunchpromenaden, att lägga till grönt till den vanliga maten & att undvika vitt bröd, att göra en liten meditation/yogapass varje morgon. Får jag till dessa tre så håller jag näsan över vattenytan även när det är alldeles för många bollar i luften.

Gällande jobbet försöker jag också tänka att jag litar på att det blir bra, trots förändringar. Dumt att oroa sig i onödan.

Grönkålssallad med äpple intogs härom dagen

Trött, utarbetad 50-plusare!

3 kommentarer:

  1. Ja man ska inte oroa sig i onödan men kanske lättare sagt än gjort!

    SvaraRadera
  2. Det var wwwime-mittliv.blogspot.se som tyckte ovanstående 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren. Ja det värsta är att det är så lätt att oroa sig även om det inte gör någon som helst skillnad. Bättre att ha tillit men det är svårt när man vaknar i gryningen och tänker på allt som kan gå fel:-)

      Radera