fredag 9 februari 2024

Halvvägs till 110

 Fredagkväll & igår fyllde jag 55 år eller halvvägs till 110 som en granne skrev på fb.

Tänker på vilken tur jag har som fick sång på morgonen av mannen & yngsta dottern med paket & kaffe på sängen. Fick en jättefin & dyr lampa & en tegelsten till bok (Systrarna).

Tur som fick åka på jobb i en grannstad & vara på ett ganska trevligt möte. Ta en ensam lunch på en libanesisk restaurang som ligger granne med jobbet. Ni kanske tycker det låter sorgligt med ensam lunch men för mig var det lyx att få äta i lugn & ro.

Tur att senare på eftermiddagen få besök av mina föräldrar som hämtat dottern i skolan & bjöd på goda semlor & vackra tulpaner.

Att inte ta saker för givet. Jag tror jag är i en ålder då man hör en del om sjukdom & död & inser att jo jag är inte lastgammal men inte heller ung..

Idag var det en enda stor jobbstress & jag kände mig ganska uppgiven & lite som om hjärnan sakta blir kokt. Desto skönare var det att komma hem & sätta mig framför brasan, läsa ikapp en del bloggar & njuta av att helgen börjar nu!


2 kommentarer: