söndag 24 mars 2024

Helgblogg med mardrömsresa, boktips & sellpy-fynd

 Det här har tydligen förvandlats till en helgblogg, mest beroende på att vardagarna går i skenande fart!

Så vad har hänt sen sist? Yngsta dottern har fyllt 15 år & efter att vi firade henne på morgonen med paket & skönsång (nja) så tog jag bilen till Göteborg för jobb i några dagar. Det var intensivt kan man säga, förutom jobb hann jag äta plocksallad på hotellrummet två kvällar i rad & träna lite lätt på hotellgymmet en gång. 

När jag skulle åka hem så hade jag känt av huvudvärk under dagen & när jag kört ut ur Göteborg utvecklades det till någon sorts migrän (som jag kan få när det blir för mycket för mitt nervsystem). Det var en mardrömsresa hem kan jag sammanfatta det, fick stanna många gånger då jag alltid mår illa när jag får migrän. Kände mig så utlämnad & ensam & mådde hemskt dåligt.. Tur att det gick över när jag kom hem även om jag har känt mig lite överkörd sen dess... 

Så här såg min bästa vän ut när jag kom hem, matte var har du varit??


Helgen har som vanligt mest präglats av stall-livet. Borstat lerig häst, mockat, cyklat med på uteritt & sådana saker som en ponny-mamma gör.

Så skönt att det är en kort vecka framför oss. Jag vill leva långsamt & ha det tyst omkring mig nu (ha ha snart kommer stordöttrarna hem över påsken💖). Läser en bok som går i långsamhetens tecken. Rekommenderas även om jag inte ens läst halva än.


Hade också ett Sellpy paket som väntade på posten, två blusar som var bra & ett par för små jeans som får skänkas vidare. Blev ingen värst bra bild men den här blusen hade tung & fin kvalitet, nöjd!


2 kommentarer:

  1. Så där har det varit med mitt bloggande också de senaste åren, från och till. Man har bara lite tid och ork på helgerna om man har tur. Det kan kännas synd och speciellt om man tycker om det här med bloggar som jag gör.

    Men usch så träligt med en sådan huvudvärk som utvecklas till migrän. Sådant vill man nästan kräkas av. Jag förstår att du kände dig utlämnad på vägen hem. Inte kul. Hoppas du får lite vila nu över påskhelgens dagar.

    Åh, att ha sådana hundögon som tittar på en när man kommer hem. Priceless. Krama om vovven lite extra och njut av stunden. Haha..ponny-mamma, jag blir lite full i skratt :-) Här hör man oftast hockey-mamma eller soccer-mom.

    Den där boken har jag också sneglat på. Får se om jag får ro att läsa lite igen snart. Nu har jag mest lyssnat på böcker på nätterna när jag inte kunnat sova.

    Så snygg blus! Du är duktig du att fynda på sellpy. Helt i tiden nu.

    Ha det gott och varm kram till dig!

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Anneli, du finns i mina tankar nu när du förlorat din Lando❤. Längre fram kan du tänka på honom med varma minnen och tacksamhet precis som jag gör med min älskade Myrra som var vår förra hund, men sorgen efter ett djur kan vara så stor, de är ju våra bästa vänner!

      Jag gillar kläder men vill inte belasta miljön och plånboken mer än nödvändigt och då känns Sellpy som ett bra alternativ och en liten hobby att leta efter fina kläder i de märken jag gillar..

      Kram Ulrika

      Radera