tisdag 18 juni 2024

Nu ska vi njuta av tiden som är!

 Den här sommaren handlar alldeles för mycket om jobb. Å andra sidan har jag en kompis som är lika gammal som mig (55) som får sluta på sitt jobb inom kort. Jag är glad för mitt utmanande jobb men jag behöver en lugnare period snart... 

Lägger mig för sent & vaknar för tidigt. Det är liksom för ljust & fint för att slösa bort tiden och gå och lägga sig vid tio som vanligt. Blir närmare elva när jag har läst några sidor i en bok.. När jag vaknar vid halv sex snåret & är kissnödig börjar jag tänka på...(jobb) & då kan jag inte somna om. 

Midsommar närmar sig också med stormsteg & gänget vi firar tillsammans med ska vara hemma hos oss. Det är ett jättebra upplägg tycker jag för det blir smidigare med en femtonåring hemma (?håller hon sig hemma) & en hund, då vi slipper hundvakt. Å andra sidan fäller hunden jättemycket just nu + att jag försöker städa men det blir stökigt igen & jag har inte orken att få allting hemma perfekt...Gästerna förväntar sig inte alls perfekt (hoppas jag) men jag vet hur jag fungerar, risken är att jag springer runt och plockar ordning & sen blir jag helt slut... dumt ju...

Men det finns värre problem i världen. Naturen är fin just nu & det blommar i min trädgård. Nu ska vi njuta av tiden som är!

I år går präskragarna bananas i vissa rabatter!

Kattmynta samlar massor med humlor!

Blå vallmo som kommer varje år

Frasig pion

4 kommentarer:

  1. Tycker att det är svårt att vara här och nu och bara njuta. Springer lätt före i tanken och oroar mig och så vidare. Men nu har jag semester så nu ska jag koppla av. Hoppas att det blir ett fint midsommarfirande. Tror inte att gästerna dina bryr sig om eventuella dammråttor i hörnen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättesvårt tycker jag med och nu har jag hamnat i att jag mest pratar om vad som behöver göras hemma och det är inte så kul samtalsämne i längden... Hoppas du också får en jättefin midsommar och jag läste i din blogg om loppet du sprang, mysigt det såg ut och jag är impad av alla som vågar springa lopp!

      Radera
  2. Tycker du ska bara njuta av att ha gäster hemma. Dammråttorna försvinner inte av att städa stup i kvarten. Det vet jag som har en pälsfällare själv .Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har helt lätt eftersom det trillar tussar så fort hunden rör sig typ... Men det är mer att jag springer runt och plockar i ordning överallt... ska sluta och försöka njuta!

      Radera