lördag 29 juni 2024

Springa & läsa

 Min nya rutin i sommar är att jag ska springa lite var tredje dag. Ja kroppen är lite trasig här och var men det fungerar att springa sakta eller intervaller ändå. Det är egentligen ingen jobbig rutin för det räcker med att springa en liten bit eller längre de dagar det känns bra. Oftast känns det bättre när jag har musik i öronen för då får man feeling.. 

Idag insåg jag att det var dags att springa igen när jag redan hade gått iväg på hundpromenaden + att jag var lite för varmt klädd men skam den som ger sig, jag fick ändå ihop ganska långa sträckor med spring.

Förra veckan var alla döttrar hemma och det var mysigt! Den här veckan är bara yngsta dottern & jag hemma då maken åkte på fiskeresa idag. Tänker att det förutom jobbet blir en lugn vecka med luncher på stan. Ganska trött på att hela tiden laga mat/komma på vad vi ska äta & ofta gnälla om att det är en enmansshow i köket. Jo det är en sanning med modifikation för jag tänker oftast ut maträtten & handlar & sen börjar jag laga & efter en stund blir jag irriterad på att ingen hjälper till fast jag inte ens frågat dem & de är väl inga tankeläsare?

Annars har jag läst Silver av Sara Kadefors som handlar om en ensam kvinna i femtioårsåldern, för mig kändes den mer som feelbad än feelgood..

Började även med denna men den hade samma tema så jag vet inte om jag orkar igenom den.

Funderar på varför kvinnor i femtio plus oftast skildras som offer, misslyckade och tråkiga? 

Ok att vi kanske gillar trädgård och inte orkar lika mycket men skildra en ensamstående man i samma ålder och se om det är så mycket roligare: ok då öppnar jag en öl och ser på fotboll ikväll igen...liksom.

Läser även den här då jag gillar dagböcker för jag läser innan jag ska sova så då passar det bra att läsa en dag i taget innan ögonen faller ihop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar