söndag 14 juli 2024

Semesterstart

 Halloj, här sitter jag i uterummet & tittar ut över nio tomatplantor som halvt skymmer sjöutsikten... Ena stunden känner jag mig glad & närvarande & andra trött & lite sur för att orken inte är på plats..

I fredags efter lunch började min semester. Det var fint väder & vi fick besök av min mans storebror, hans sambo & hund. Eftersom jag hade jobbat på förmiddan hade min man förberett gästrummet & bäddat rent & även maten var förberedd, både lunch & inför kvällens grillning. Det var verkligen ett bra upplägg!

Vädret var jättefint & vi åkte ut med båten & fiskade gös, nej inte jag men jag satt med i båten & njöt av solen & trevliga gäster. Jag var lite nervös hur vår hund skulle reagera när det kom en hanhund till i huset, ja det gick inte helt hundra men det var inte vår hunds fel, han skötte sig helt exemplariskt & matte blev stolt. Deras hund är en yngling som var lite för vild men med lite kompostgaller fick de varsin del i huset..

Nu ska jag försöka njuta av varje dag på den här tre veckors långa semestern. Fokus på det vi har & det som är nu...låter klyschigt men jag har nog rusat genom den här våren & nu får det vara lite stopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar