torsdag 4 juli 2024

Ska jag summera

så är jobbet allt för krävande, det spöregnar utanför fönstret & jag rensar/frostar av frysen i väntan på en massa torsk som mannen ska komma hem med på lördag. Dottern lyssnar på ljudbok och jag känner mig ensam och tråkig precis som karaktären i böckerna jag dissade i förra inlägget...

Imorgon kväll ska jag i alla fall till grannen en bit bort & dricka vin.. Hon har höns i sin trädgård, bara en sån sak. Oj nu tänker ni att jag är en sån där härlig social person som går till grannar och dricker vin stup i kvarten, det är en härlig vision men tyvärr inte riktigt sann. Hennes man är också med min man och fiskar i Norge, vi brukar träffas lite då och då. Annars är jag ganska dålig på att skaffa vänner men jag har ett litet gäng som är nära sedan länge.

Dock är jag inte så ensam som det låter, stordöttrarna i Stockholm ringer stup i kvarten, tack och lov för det!


1 kommentar:

  1. Jag känner mig också ensam ibland fast det inte är sant. Tror att det är fullständigt normalt. Trots detta är jag ganska nöjd med att vara med mig själv <3 Marika

    SvaraRadera