söndag 24 januari 2010

YOGAsöndag

Hade tänkt att yoga direkt på morgonen men vaknade med näsblod så jag åt en rejäl frukost istället. Mitt humör var uselt hela förmiddan. Vi hade fått en läckande kran på utsidan huset (som maken fick hjälp att laga senare) & det kändes som att allt var i oordning här hemma. Lägg till ett par skällande hundar & tre barn varav två har stökiga rum. I rena ilskan så rensade jag en låda med räkningar & andra papper. Sen kändes allt bättre & vi gick en riktigt långpromenad med lilla M i pulka. När vi kom hem bestämde jag mig för att yoga & tog fram boken med kortprogrammet för jag hade inte så lång tid på mig, men när jag väl stod på mattan så bestämde jag mig för att köra alla asanas så långt jag hann. Jag hann så långt som jag gör i första serien (upavishta konasana) & alla avslutade. Härligt det var ett tag sen jag gjorde det hemma. Jag gick ganska fort fram & gjorde bara rörelserna rätt upp och ner utan att försöka så mycket. Sen var det dags för mitt mysorepass på träningscentret. Idag var det fyra nya med så jag fick leda passet & de som tränar mysore fick yoga själva. I vår lilla stad är vi glada för om det kommer nya & hittar ashtangayogan. Namasté

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar