tisdag 16 april 2013

Den nakna sanningen

Stressig morgon. Alla letar efter sina saker. Var är regnkläderna mamma? Hittar till slut en flyttkartong längst in i garderoben. Minstingen i familjen har råkat kissa ner hela vår säng på natten. Tvättmaskinen & torktumlaren jag har beställt  har inte dykt upp än. Lapphunden fäller all vinterpäls så det blir hår överallt & så fort hon går utanför dörren blir tassarna leriga. Ett evigt duschande & torkande. Jag inser att jag inte heller är hemma speciellt mycket. Flänger hit & dit, handlar, skjutsar barn, har egen yoga. Ikväll vägrar jag åka någonstans. Då vill jag vara hemma med lilla M

Men stopp ett tag. Jag älskar mitt liv & vill inte byta. Kan jag må bra inombord & att ha frid i sinnet trots det  yttre kaoset så är allt som det ska. Jag vill fokusera på det jag vill ha mer av & det som är bra. Men inte ge någon falsk bild av att allt är sockersött. Mitt liv är både och. Kram & Sat Nam

5 kommentarer:

  1. Sat Nam för det!
    Kram och ha en härlig dag ♥

    SvaraRadera
  2. Både och.
    Och allt får fara med.
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  3. Sockersöt är bara bakelsen!
    Jätte bamse Kram

    SvaraRadera
  4. Som det ska, svart och vitt och allt däremellan. Kramen!

    SvaraRadera
  5. Kram till dig och strecka ett par dagar i kalendern, det brukar bli bäst så. Sätt munkavle på egot och alla måsten två kvällar i veckan :)

    SvaraRadera