måndag 29 april 2013

Mantran

Riktigt förkyld idag. Men glad att jag kunde genomföra min yogalektion igår. Jag tycker så mycket om alla som går kursen. Det gör mig glad in i hjärtat att de är där & vill lyssna på mig. Men mest att de tar sig tid att lyssna in i sig själva. Något mer som gör mig glad är när jag läser om Mantran i boken Kundaliniyoga av Wiveca Hjalmarsson. Något som jag har känt av men inte läst så mycket om tidigare. Att mantran fungerar som positiva affirmationer. Tänker att många människor har övervägande negativa tankar & då kan musik med mantran eller mantrameditationen skapa balans. Alltid skönt att ha med sig mer kunskap när man undervisar då mantran kan kännas lite konstigt för vissa.

2 kommentarer:

  1. Krya på dej-kram, fast jag vet ju inte hur kry:ig den är med tanke på mina nysningar ;)

    Mantran ♥
    de har betytt SÅ mycket på min yogaresa, känns som att det var via dem som jag kom in i KY och via dem som jag läkt på djupet. Fint & mäktigt.

    SvaraRadera
  2. Jag är också väldigt tacksam för alla mantran. Även i ashtangan älskade jag att ha mantramusik när jag yogade och nu i KY & medicinska yogan finns det en hel skatt att gräva ur. Att man dessutom kan använda dom på riktigt att inte bara lyssna det är guld värt. Kram!

    SvaraRadera