måndag 14 september 2015

Måndagsrapporten

Ända sedan jag var på Kraniosakral terapi, som är en väldigt mjuk behandling, har jag märkt skillnad när jag går. Förut har jag smitit förbi det onda i vänsterhöften men nu känner jag verkligen att jag går rakt fram med vänster ben. Ja det gör ont & i perioder har jag nästan haltat, men ändå känns det som om kroppen justerar sig själv. Till följd av det hade jag först ont på ett ställe i ryggen, sedan i vänster knä & nu i höger knä. Allting är väldigt subtilt så jag inte säga att jag har helt rätt men jag är hoppfull inför fortsättningen.
Ser ut som värsta magen, men det är bara täckjackan..
Bästa lunchen!


















Nästa helg har vi avslutning på yogalärarutbildningen. Oj vad tiden har gått fort men det känns också som att det har hållit på länge & varit väldigt mastigt. Ska bli skönt att få krypa tillbaka in i min egen yogagrotta, hi hi, Även om man kommer sakna gemenskapen & inspirationen. Först är det dock en omfattande tenta att klara av. Oj vad man hinner mycket hemma när man egentligen borde plugga, städning, trädgårdsarbete & tvätt känns plötsligt väldigt lockande när böckerna ligger uppslagna. Å ena sidan känner jag mig panikslagen över att inte hinna lära mig allt å andra sidan känner jag mig lugn att jag har mycket kunskap med mig.
Idag som flera andra dagar har jag ätit den perfekta lunchen. Man steker lök, zucchini & tomat i mycket olivolja, krydda med salt, peppar, oregano & en skvätt äppelcidervinäger. Tillsätt oliver & smula över fetaost så är det klart. Fast vill man lyxa till det steker man ett bröd, tortilla eller pita, i olivolja på båda sidor. Väldigt gott & kroppen blir glad. Jag är nog ganska bra på att nörda in mig på en rätt, när jag var yngre & hade flyttat hemifrån var spaghetti med tomatsås min favorit. Det är det fortfarande men nu har jag lite mer finess på såsen & en del goda tillbehör. (Resten av familjen är inte överförtjusta..). Kram & Sat Nam

8 kommentarer:

  1. Låter fint om kraniosakralterapin givit frukt - behöver kanske inte vara så stora "känslor", bara man vet att något förändrats till det bättre om än i det lilla.

    Tenten kommer gå finfint! Jag håller dessutom tummarna, så det kommer inte vara några som helst problem ;)

    Kram och må så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tummarna men jag är fortfarande nervös... Kram

      Radera
  2. Tänk att du snart är klar! Blir så fascinerad av hur snabbt allt går. Den där lunchen lät supersmarrig. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har gått snabbt fast ändå känns det som väldigt lång tid, konstig det där. Ja ofta är det enkla det godaste när det gäller mat. Kram

      Radera
  3. Så intressant med din kranosakriala terapi. Tror på små justeringar för kroppen, så att den hittar rätt själv. Åh tänk, du är snart klar, säger som Lotta vad tiden går fort! Det kommer att gå finfint. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska gå igen nästa vecka och det blir intressant att se vad som händer då.. Tack och Kram

      Radera
  4. Ett boktips om kranial sakral terapi m m. Boken heter "Touch of Life" av
    Bob Fulford. Ibland har den varit slutsåld. Finns även lite på Youtube,
    samt några övningar via denna länk http://www.osteohome.com/resources/Pt_Forms/FulfordExercises.pdf
    Lycka till C Nord

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset det uppskattas!

    SvaraRadera