torsdag 17 september 2015

Vila & misslyckad?! bakning

I går slutade jag lite tidigare & var sugen på att baka. Testade nyttiga muffins där man körde havregryn till mjöl & sötade med banan. De blev jättefina men inte så goda. Resten av familjen ratade dem. Fick frysa ner dom så jag kan ha till mellanmål. Imorgon bakar vi bullar sa lilltjejen. Men jag vill bara baka sådant som ger energi, inte med vetemjöl & socker. Men skam den som ger sig nästa gång blir det lite mer sött i muffinsen, honung eller stevia gör nog susen. Morgonyogan blir gjord den här veckan. När yogan redan är gjord på morgonen finns det utrymme till annat som att gå den där långpromenaden i skogen & att sitta en stund i soffan. Tänker på Thailand där vi vilade mycket i tre hela veckor. Men det går inte att lagra vilan. Det gäller att hitta en balans varje dag. Känner att jag är väldigt trött dagen efter jag har kört dubbla yogapass. Det är absolut värt det, men är medveten om vad som krävs för att orka.
Här kommer en måbra lista för mig: Yoga eller meditera varje dag. Ta en promenad på lunchen för att få dagsljus. Äta bra. Om jag känner mig orolig eller spänd, lyssna på mindfulness appen i mobilen & slappna av. Vila mer! Var snäll mot mig själv, allt hänger inte på mina axlar.. Kram & Sat Nam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar