måndag 27 februari 2017

Härlig helg





Jag har haft en härlig helg som kändes längre än bara en helg. Jag skulle egentligen på tjejmiddag i fredags & var jättepeppad att få träffas & prata. Hade tom köpt en ny klänning & hårfärg, men så blev värdinnan sjuk. Besviken men jag fick en lång eftermiddag på isen hemma hos oss, fika i solen & lite bambi på hal is på skridskor (isen var inte så jämn..). Insåg på kvällen när jag var så trött att det kanske var bra med vila..

På lördagen gav vi oss ut långt ute i storskogen, vi fick pulsa i snö några kilometer innan vi var framme till den lilla sjön där min man skulle pimpla. Jag & minsta dottern gjorde upp eld & det var så skönt att bara lyssna på tystnaden & spraket från elden. Livskvalitet!

Igår hade jag ont i huvudet, tog två små glas vin till mello, gillar rött vin & åt en del smågodis som jag hade köpt till barnen.. Det är nackdelen när man håller på med yogan kroppen blir ett finstämt instrument som reagerar på alla utsvävningar.. Jag kunde ändå hålla huvudvärken i schack med hjälp av en yogaövning (du sveper armarna upp över huvudet med fingrarna böjda som klor, andas in upp & ut ner genom näsan). Framåt eftermiddagen kändes det bättre så jag promenerade 5 kilometer till yogastället & gjorde min meditation innan yogaklassen. Det var inte så många själar på yogan, kanske pga sportlovet eller den ganska krävande kriyan.. jag kör samma kriya två gånger i rad.
Senare på kvällen hade vi ett skype-möte med mina yogavänner från mind and meditation kursen. Vi går alla igenom någon sorts förändring nu. Våra meditationer jobbar i det dolda.

Nu är det en ny vecka. Jag är tacksam att jag hade en så bra vecka förra veckan efter att innan dess haft två kämpiga veckor. Nu går vi mot ljusare tider & jag önskar mig tid till vila, tid till min morgonsadhana, tid i naturen, långa promenader & fred på jorden. HA HA ...Kram♥

4 kommentarer:

  1. Ibland blir det inte som man tänkt, men då brukar det istället bli bättre på något sätt :) Låter jätteskönt med allt uteliv ni fått ♥
    Fred på jorden låter som en fin idé, kraaam!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag tycker ibland att min blogg låter som ett sånt där miss universum tal... jag önskar fred på jorden.. Kram♥

    SvaraRadera
  3. Säger som Nina, det blir bättre ibland trots att planerna blir korsade. Du verkar ha haft det ljuvligt. Så härliga bilder! Och fred på jorden - tja, det vill vi ju alla ha :) Stor kram

    SvaraRadera