fredag 3 mars 2017

Trött fredag

& utanför fönstret kommer det snöblandat regn. Jag har jobbat & sedan varit i den större grannstaden på mammografi. Nu sitter jag i huset vid sjön & blickar ut över det gråa utanför. Känner mig ganska trött & sliten. Inte alls lika peppad inför tjejmiddan ikväll som jag var förra fredagen när den blev inställd...
Något som är positivt är att min morgondisciplin fungerar just nu. Jag vaknar av mig själv innan alarmet & sitter på mattan för att meditera vid sextiden. Det känns väldigt bra!

En annan sak är att jag har fått min man att dricka rödbetsjuice. Jag har tinat istärningar med rödbetsjuice varje morgon som vi har blandat med Proviva (den utan socker). Min man har hjärt och kärlsjukdom i släkten & så läste jag om hur fantastiskt rödbetor är för hjärta & kärl. I vanliga fall brukar mina nära dissa mina hälsoidéer men den här gången gick det hem! Kanske lite nördigt att bli glad för en sån sak men jag tror ju på att vi själva kan påverka vår hälsa.

En annan gladsak är vår lilla grupp från Mind & Meditation utbildningen där vi delar våra upplevelser under den här "resan" med våra meditationer i 90 dagar. Det har varit lite jobbigt för några av oss under en del perioder. Fint att höra om hur andra har det & att vi kan stötta varandra!

Önskar er alla där ute en riktigt fin fredag! Kram & Sat Nam♥

2 kommentarer:

  1. Jag tror också på både att vi kan påverka vår egen hälsa och att vi också kan påverka våra närmaste. De är inte alla gånger eld och lågor när vi kommer med våra idéer (särskilt inte makar, haha), men med tiden ser man ju att de påverkas ändå och liksom smyger in bättre val. Kram och fortsatt skön keep up med meditationerna, fantastiskt nödvändigt att ha medvandrare att diskutera med ♥

    SvaraRadera
  2. Tack, ja det är som du skriver nödvändigt att ha andra som går igenom processen som meditationen är. Dumt att försöka vara ensam och stark när man kan ta hjälp. Kram♥

    SvaraRadera