tisdag 13 februari 2018

Ingen övermänniska

Jag vet att februari är en lite jobbig månad för mig. Trött, spricka i mungipan, råttfärgat hår & allmänt blek... (mitt sinne för humor har jag iallafall kvar).

Jag hade anmält mig till Vit tantra på lördag & idag gjorde jag dag 37 på den förberedande meditationen. Först ställdes bussen in & sedan ville min resekamrat boka av hotellrummet. Det var ändå ok, jag tänkte att jag åker dit över dagen. Igår var jag tvungen att bestämma mig för det var sista dagen då man kunde få återbetalning. Jag var liksom helt inne på att gå upp kl 4 och komma hem sent men så frågade jag mig om jag orkade det. Jo var svaret, men lite tveksamhet började komma in. Det har varit flera gånger i yogasammanhang då jag verkligen har fått ett påslag av energier & det har varit mardrömsresor att ta mig hem & sedan har jag blivit däckad av migrän. Det händer inte ofta som tur var & jag tror att jag genom idogt mediterande har fått lite mer motståndskraft. Jag tror att alla som har varit på Vit Tantra känner till vilken power det är.. Wow säger jag bara, den energin är underbar men inte att leka med😇.

Som ni förstår bestämde jag mig för att stanna hemma. Många frågar mig hur jag orkar jobba heltid & dessutom leda yoga tre olika kvällar i veckan. Jag orkar det, jag tycker det är värt min förlorade hemmatid då det ger mig tusenfalt tillbaka. Men jag är ingen övermänniska på något sätt...

Kram & Sat Nam


4 kommentarer:

  1. Får lite flashbacks till när jag jobbade heltid och undervisade på egen studio 4-5 kvällar i veckan. I fem år... Känns skönt när man inser att man helt enkelt inte är en övermänniska och att det är ok att hoppa över saker ibland. Även om det gäller yoga ☺️ Var rädd om dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det, att det är ok att hoppa över saker ibland, nu känns det skönt och ja jag är rädd om mig♥

      Radera
  2. Det är bra att du lyssnar på magkänslan och tar hand om dig själv.
    Det får en ny chans nästa år. ;-)
    Kram fina ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ofta är jag lite optimistiskt med vad jag orkar. Nu får jag meditera hemma istället och siktar på nästa år.. (men jag har lite yogaaktiviteter framöver.. ) Kram♥

      Radera