onsdag 31 januari 2018

Mina kosttillskott i förklimakteriet

Som jag skrev i förra inlägget kräver det här ett helt eget inlägg. Ni som har läst här vet att jag under flera år ätit ProComb & det har fungerat bra för mig. Det har minskat min pms & också de förklimakterie-besvär som har dykt upp under vägen. Men någon gång under hösten började jag känna att det inte riktigt fungerade längre. I samband med att jag slutade med ProComb (jo jag hör själv det kanske var för att jag slutade) började några nya besvär dyka upp. Jag hade the never ending mens som höll på i två och en halv vecka i rad & mina bröst blev jätteömma när jag skulle få mens. Efter lite googlande fick jag för mig att det var östrogendominans..(lekmansdiagnos) & provade ett för mig nytt kosttillskott som heter A-ma-ta . Det fungerade klockrent för mig & under tiden som jag ätit det har besvären försvunnit. Nu är dock burken tom & nu fick jag istället för mig att äta Wild Jam & KSM 66. Kanske för att Wild Jam var en stor burk som skulle räcka i tre månader & KSM 66 innehåller en ayurvedisk ört som jag var nyfiken på... Inte helt säker på att det fungerar, jo som jag skrev tidigare om  att vara en hälsodetektiv. Jag äter också tillskott av d-vitamin, magnesium & kapslar med nypon. Får nu skärpa mig & inte köpa något mer... Hi hi jag älskar ju att köpa kosttillskott & hudvårdsprodukter...


Just nu har jag mens & jag känner av att jag är lite torrare i munnen än vanligt, annars mår jag bra.

Kanske inte världens roligaste ämne att skriva om (mens & klimakteriet😊)men kan jag hjälpa någon annan som är i samma ålder (snart 49) får det vara värt det.
Kram & Sat Nam♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar