onsdag 13 juni 2018

Utan min superkraft

Min yoga har haltat en del den här & förra veckan. Det är annat som kommer i vägen på kvällarna & morgonyoga finns inte på kartan just nu om jag ska vara ärlig.

En sak som jag har tänkt på är att ofta när jag berättar att jag "jobbar" som yogalärare på fritiden tar de flesta för givet att jag bara skulle vilja jobba med det istället för mitt vanliga jobb. Jag har jobbat med en del yoga på dagtid under en period för några år sedan & nej, det var nog inte lösningen för min del. Yogaundervisningen på kvällarna sätter guldkant på tillvaron men jag behöver mitt andra jobb för att må bra & även ha en stabil inkomst.

Däremot märker jag att yogan så fint tar sig in i alla delar av livet. Yogan gör allting bättre. Jag hanterar situationer på jobbet bättre när yogan har blivit gjord!

Nu när min yogarutin/sadhana/disciplin inte är helt på plats så känner jag mig som om jag agerar utan min superkraft!

2 kommentarer: