torsdag 21 juni 2018

Som en ö

Ibland känner jag mig lite som en ö. Jo jag är utåtriktad på jobbet, har några nära vänner & har min ganska stora familj.

Men något som fattas mig är den här lite spontana kontakten med vänner & bekanta. Jag har en vän som är så där härlig; bara ringer upp, umgås jättemycket med grannarna, har ständig kontakt med sina vänner.

Jag visserligen trivs med ensamtid, att gå ensam i skogen fyller på mina batterier, ensam på yogamattan är bästa tiden & däremellan har jag ju min familj.

Men ni vet, ibland kan jag känna mig lite ensam.

Tänker jag efter var jag lite funderande & melankonisk redan förra midsommar. Tror den här tiden tar fram något hos mig (på min lilla "ensamhets ö").

Jag önskar ialla fall er en underbar & social midsommar♥ Min förkylning håller fortfarande mig i ett hårt grepp (håll för näsan så vet ni hur jag låter), jag ska ialla fall rulla ut mattan en stund ikväll då det är internationella yogadagen idag! Kram♥

Förkylning kräver filter😏

Min honungsros är underbar nu♥

4 kommentarer:

  1. Kan så väl känna igen mej. Har många fina omkring mej i min närhet, men så finns också några långt borta geografiskt och det är en liten sorg. Sen är det en sak med vänner som fanns där innan yogan, och en annan med de som kommit till en just via yogan! Jag önskar ärligt att jag hade en kundaliniyogi i min närhet, som liksom delade min resa - och där man kan dela den lite särskilda energin. Sat Nam.
    Stor kram på dej ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att höra din "röst" här. Förstår att vi är flera som är lite lika, behöver ensamheten & jag har själv valt bort en del umgänge för istället dela med mig av yogan men ibland blir det längt efter otvunget sällskap & samtal som ger något. Kram♥

      Radera
  2. Jag känner igen mig jag med och saknar att inte ha någon som jag har något gemensamt med (både vad gäller yogan och den andliga biten) i min direkta närhet. Man behöver få lufta den här delen av livet också... och ibland räcker inte enbart nätet till.
    Glad Midsommar till dig och jag hoppas att du får en fin dag! ❤
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådant sent svar här för jobb mm kom emellan men jag blev så glad över Nina och din kommentar här. Fina yogasystrar♥

      Radera