tisdag 28 december 2021

Julledighet

 Julen var lugn och fin! Sedan vi byggde hus för snart nio år sen har vi firat hemma hos oss och det känns som om vårt hus älskar julen! Vi var hela familjen, äldsta dotterns pojkvän & mina föräldrar. Mycket mat & många paket blev det i år..

Nu har jag tagit semester i mellandagarna & det har varit perfekt vinterväder med promenader på isen. Det känns som om dagarna har varit långa & idag kände jag mig nästan lite rastlös trots två snöiga promenader & två yogapass..

4 kommentarer:

  1. Det låter som att du haft en underbar jul. Precis som det ska vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar! Ja julen var jättebra, hoppas du hade detsamma!

      Radera
  2. Hej Ulrika,

    Tack för dina kommentarer hos mig!

    Underbart med ett hus som älskar julen! Så mysigt. Vi har byggt två hus och båda gångerna planerade vi var julgranen skulle stå när vi tittade på ritningarna. Viktigt, viktigt :-)

    Promenad på isen är oslagbart. Här på Orsasjön plogar skridskoklubben upp en lång bana där man kan ta sig en runda på flera km.

    God fortsättning önskar jag dig och din familj.

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anneli!
      Ja julgranens placering är viktig, vår står bra bara vi inte eldar i kaminen för då börjar den barra:-).

      Eftersom man inte kan ta vintern helt för given längre så njuter jag extra mycket om vi har is på sjön eller snö som lyser upp. Det låter fint med Orsasjön, här plogade privatpersoner förra året men än så länge är inte isen tillräckligt tjock skulle jag tro.

      God fortsättning!

      Kram Ulrika

      Radera