fredag 31 december 2021

2021

Någon som har tagit stor fokus under 2021 är min pälskling Levis. Det är underbart med en ny hund i familjen men har också varit mycket jobb och tålamod. Han är vår fjärde finska lapphund och jag är verkligen glad att han är så stabil i sitt psyke & världens bästa kompis även om en ganska busig sådan. Vi har gått både en valpkurs och en lydnadskurs och fått nya vänner.



Något annat som tar tid men är roligt är yngsta dotterns hästintresse. Jag har själv ridit i många år när jag var yngre och det är verkligen kul att göra något tillsammans som båda gillar fast jag än så länge bara sköter markservicen.

Det som har tagit ett kliv tillbaka är yogan, jo jag har fortsatt min praktik av yoga eller meditation och jag har fortsatt undervisa men den upptar inte så mycket av mitt intresse längre. Lite mer som att borsta tänderna jag vet att det är nödvändigt och jag gör det men tänker inte så mycket på det..

En sak som oftast gör att man minns året som gått är de resor man har gjort. På grund av pandemin och mitt sparintresse har det inte varit så mycket av den varan i år.

Det som sticker ut är när mellandottern fyllde 20 år och vi tog en heldag på Loka Brunns Spa.

När två av mina bästa kompisar och jag åkte till Norrköping och bodde på The Lamp hotel, hade mys med god mat på restaurang och härligt spa dagen efter.

Vi hade en underbar midsommar i Grebbestad med våra vänner som har stuga där.

På semestern bodde vi på Ölandsbergs hästgård som ligger vid Vättern allt för att yngsta dottern skulle bli nöjd. Hon fick hyra en häst och rida många timmar per dag och vi gick långa promenader och tog det ganska lugnt. Det var verkligen inget lyxboende då vi bodde i en gammal brun stuga med dåliga sängar men fantastiska hästar och vacker miljö. 

På vägen hem lyxade vi med en hotellnatt i Hjo som var så mysigt!




Annars var vi hemma på semestern och fina dagar tog vi en tur i båten och min man fiskade och fick mycket gös.

Något som också gjorde mig glad var att jag sprang en hel del under sommaren. Jag har inte tidigare varit någon som springer och när jag kunde springa flera kilometer utan att stanna kände jag mig stark och glad!

Under hösten och vintern har ekorrhjulet rullat på med jobb, undervisning i yoga, dotterns ridning och allt annat som ska skötas på kvällarna. Mina föräldrar hämtar yngsta dottern efter skolan en dag i veckan och stannar hos oss och fikar och min mamma brukar passa på att vika tvätt om hon får chansen (jo torkställningen brukar alltid vara full här) det är tacksamt med lite hjälp.

Hållpunkter  under hösten har varit:

Även mellandottern har köpt lägenhet i Örebro nästan granne med äldsta dottern. Det var nervöst hur allting skulle gå i lås men hon fick en jättemysig liten lägenhet! 

Två gånger har jag varit hos vänner i Örebro på mysig tjejfest och AW och sedan var mannen och jag där på en superrolig fest. 

Jag har även påbörjat en ledarutbildning på jobbet som började ganska intensivt med en hotellnatt i Stockholm. Den gjorde också att jag fick mer muskler att ta tag i ett problem på jobbet men det är fortfarande svårt och problematiskt. Samma vecka var jag även på ett möte i Falun med jobbet, allt på samma gång.

I det stora hela har 2021 varit ett fint år med ett bra sparande för att vara mig.

Ser fram emot 2022 och önskar Ett Gott Nytt År!!

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder på dig och hunden och på dottern till häst. Precis som här - Horse & Hound :-) Underbart!

    Så spännande med dotterns nya lägenhet. Kul och riktiga vuxensteg i livet. Grattis till henne.

    Kul med ledarutbildning. Att få träffa lite andra människor och bo på hotell. Byta miljö. Händer inte så ofta i mitt lärarjobb men för ett par år sedan gick vi samtalsledare-utbildning med Skolverket på Hilton Slussen i Stockholm. Då blev det lite övernattningar och möten med kollegor från hela Sverige. Guld!

    Falun är en mysig liten stad.

    Toppen att 2021 blev ett bra sparår för dig! Heja!

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Anneli för din fina kommentar! Ja visst är hundar och hästar en guldkant på tillvaron. Heja dig också när det gäller sparande och livet i övrigt. Stor Kram

    SvaraRadera