lördag 6 maj 2023

En skör lördag där jag haltar fram med gubb-vaden

 Lördag och det är tydligen bara på helgerna som jag har tid att blogga nuförtiden. Sitter i uterummet med en filt över benen och tittar på omplanterade tomatplantor och penséer i zink-kruka. Förmiddagen började med att jag skjutsade 14-åring till samling för resa till Stockholm på gymnastiktävling. Hon tyckte inte att mamma borde hänga med ut och säga hejdå inför alla tjejer, helt förståeligt för en 14-åring men jag kände mig lite ensam och skör när jag åkte därifrån.

Sen åkte jag runt och köpte lite småsaker som jord, krukor till tomater, en badrumsmatta på rea och ansiktsrengöring. Ni vet livsnödvändigheter.

I veckan var det jobbresa till Jönköping tisdag-onsdag och sen två hektiska kontorsdagar och HEPP så var den jobbveckan över. 

I måndags kom jag iväg till gymmet och sprang på löpbandet, fick feeling och sprang en halvtimme non-stop. Kändes så bra men dagen efter kändes mitt högra ben som jag hade träben nedanför knät. Vet att jag har artros i knät men brukar ändå fungera att springa. Även vaden gör ont som bara den, försökte googla ont i vaden = fick fram gubbvad😂. Nu haltar jag mig fram och det är inte kul för att gå långa promenader är en stor del i mitt må bra mående.

Bodde på hotell en natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar