fredag 19 maj 2023

Googla inte blodpropp..

 Fredag i denna konstiga klämdagsvecka. Jag sitter vid datorn och jobbar hemifrån men nu är det dags att avsluta dagens jobb och börja hemmajobbet istället. Det ska handlas, hämtas dotter i ett stall ganska långt bort och vill jag städa så finns det nog lite damm i hörnen också...

Längesen jag skrev här och om jag ska uppdatera lite så:

Om du får jätteont i benet ska du inte googla blodpropp och sedan ringa 1177 för då kan det hända att du måste sitta på akuten i fyra timmar och läkaren säger att du är för ung (hallå jag är 54!) och tränar för mycket för att få blodpropp men sen åka hem och vara lika orolig i alla fall. Nu har jag fixat en läkartid genom min privata sjukförsäkring som jag tydligen hade genom tjänstepensionen. Fast min självdiagnos har nu gått från blodpropp till diskbråck. Skämt åtsido jag är väldigt ledsen för att ha ett ben som inte fungerar. Jag vill träna, promenera och springa!

Man kan ändå ha en underbar helg i Göteborg där allting blommar mycket tidigare än här, gå på trevlig saluhall, gå på mindre trevlig fotboll (utklassning) och bara umgås med mannens bror med familj.

Det var förra helgen, nu ser vi fram emot en ny solig helg på hemmaplan.

Kram!

Vad är en solig lunch på saluhall i Göteborg?

Det här skojar man inte bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar