torsdag 25 maj 2023

Tur att det är torsdag

 & idag hade jag äntligen läkartiden för mitt ben. Det var på en privatklinik i en av städerna jag jobbar i eftersom jag tydligen hade en sjukförsäkring som ingår i tjänstepensionen. Det var någon ryggexpert som tittade & sa att det lutade åt diskbråck i ländryggen... Typiskt nu när jag har någon sorts ny karriär där jag åker runt en del och vill prestera + att vi är medbjudna av min favoritvän på en fjällvandring i juni. Ja i-landsproblemen hopar sig..men å andra sidan skulle de först göra en MR röntgen så diagnosen är inte klar och jag skulle få börja på sjukgymnastik ganska pronto vad jag förstod. Om det nu finns tider för jag försökte få tid den vanliga vägen och då var det fullt överallt.

Annars försökte jag läsa en feel good roman men det kändes bara för smörigt så jag åkte iväg till biblioteket och lånade den senaste av Ulf Lundells dagböcker och även Änkan av Joyce Carol Oates, lagom deppiga böcker för den här vackra våren. Fast jag undrar varför jag vill läsa Ulf Lundell då jag är väldigt trött på många mäns åsikter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar