fredag 4 augusti 2023

Höstvibbar i augusti

 Back to business efter semestern. Pigg & utvilad kanske inte är rätta ordet, snarare svårt att pressa sig in i ekorrhjulet igen. Även om ekorrhjulet snurrar sakta tack och lov.

Kände mig helt höstklädd när jag åkte till affären för att köpa en sallad till lunch, mötte semesterfirare i shorts/klänning men här var det mer jeans & tröja. Ena stunden sol andra spöregn, igår fick vi till och med tända en brasa för att det kändes kallt i huset.

Saker som jag tänkt på på sistone:

Träning: tränade en liten stund på gymmet häromdagen. Vågar inte göra så mycket för mitt ryggkrångel är lite värre igen men ändå aktiverar du musklerna så klarnar liksom hjärnan upp & i alla fall jag blir piggare. Det enda som jag längtar efter när jag är trött är att komma hem till soffan men att då ta sig i kragen & gå till gymmet gör faktiskt hela skillnaden.

Jag följer en äldre dam (over there) på insta som tränar mycket styrketräning (trainwithjoan) & det är inspirerande. Hon pratade om fallolyckor & att det är en vanlig dödsorsak bland äldre. Min mamma som nästan är åttio ramlade nu i sommar & hade världens tur, förutom ganska många stygn i huvudet så klarade hon sig utan men, säkert tack vare att hon håller igång och tränar. Goals för hösten är att träna styrka på gym två gånger i veckan minst.

Sparande: Tänker mycket sparande men får också balansera att inte bli för snål mot mig själv. Ibland måste man ha något nytt klädesplagg, klippa sig & gå ut & äta lunch.... eller?

Meditera: Yogan har det blivit dåligt med dels pga av att all yoga gör ont i min kropp & dels att jag inte orkar ta mig tiden. Men meditera är en superkraft som jag nu försöker få rutin på i vardagen igen, en liten andningsövning innan jobbet kan göra hela skillnaden.

Trevlig helg! 

Mannens kantarellskörd härom dagen ser ut som höst

Ja vad ska jag säga, höst....

3 kommentarer:

  1. Klart man måste få klippa sig och sånt. Vi lever ju nu. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är ingen anonym läsare. Kan bara inte ändra på adressen. Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marika för kommentaren! Ja det är nu vi lever, jag följer din resa och här kommer en styrkekram!

      Radera