fredag 15 september 2023

Värre

 Ja förra veckan var en skitvecka men den här veckan var värre! Först var det dottern som blev sjuk på Bali & ringde mitt i natten. Det är en viss tidsskillnad och den natten blev den inte mycket sömn för hönsmamman. Med dropp och medicin blev hon som tur var bra igen!

Sen insåg jag att den ekonomiska situationen på jobbet kommer att drabba även mig. Uppsägning eller omplacering är det besked som väntar nästa vecka. Har pendlat mellan oro, hoppfullhet & idag känner jag mig mest irriterad & arg. 

Dessutom har jag mycket värk i benet efter min vurpa förra veckan. Orka...

Fast det har hänt några positiva saker också som att jag snabbt sökte ett jobb och helt otippat fick komma på en intervju, tror nog inte jag får/vill ha jobbet men det kändes ändå spännande och roligt.

Mina döttrar har varit så peppande när det här tråkiga jobb-beskedet kom. Underbart fina döttrar jag har!

Nej nu ska jag ta fredag och försöka att inte oroa mig över det jag inte kan påverka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar