fredag 1 september 2023

Läget en fredag

Nu är det äntligen fredag och dags för lite vila förutom att vi får skjutsa mellandotter till Arlanda imorgon så att de äntligen kommer iväg till Bali. Sedan ska ju hästen ha sitt under helgen & även hunden. Plus att nästa helg kommer goda vänner på kräftskiva & sover över hos oss. Roliga saker alltihop men jag känner mig lite stressad över hur jag ska hinna få fint hemma innan dess..

Hur rimligt är det förresten att man har superfint hemma då man har fullt upp med jobbet, hunden, hästen, döttrarna och livet. Jag bara undrar?😅

Igår tog jag en liten tur på hästen för att kunna avlasta dotter som har fått en svullen axel av det hårda hästlivet. Jo från att vara en fjortonåring som har legat på soffan hela sommarlovet och läst femtioelva tjocka böcker till att rida varje dag, mocka, packa hö..ja ni fattar.

Till saken det kändes som om jag satt på en rullande köttbulle när jag red hästen, jag som tänkte ändå att jag hade lite rid-skills kände mig helt som en nybörjare + att jag kanske var för stor och tung för hästen. Men nej när jag sedan såg bilder såg jag inte ut att vara för stor. Det är bara att träna. Trevlig helg! Hälsningar ponnymamman😎
Bildbevis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar