torsdag 19 augusti 2021

Fredag

 & jag skrattar lite åt mig själv & mina funderingar hur jag ska styra upp vardagarna på bästa sätt. Tex har jag tänkt att vi gemensamt tar tag i städningen på torsdagar. Nej nu var yngsta dottern tvungen att ha nya jeans så hon & jag åkte ner på stan, utan resultat dock hon är så lång & smal, & mannen åkte ut i båten för att fiska. Sen var jag så trött att jag mest låg i soffan.. 

I onsdags var jag ute & sprang en runda efter jobbet & då blev jag pigg & energin räckte hela kvällen.. Kanske bättre att lägga städdagar samma dag som jag springer?!

Igår var jag hemma på lunchen & gjorde en stor sats med broccolisoppa, en stor påse fryst broccoli som jag fräste ihop med lök, hällde på buljong & kokosmjölk & mixade allting. Sen fryser jag in i portioner & tar med till lunch de dagar som inte kvällsmaten räcker till matlåda. Perfekt med vegetariskt till lunch & billigt!

Imorgon ska jag träffa fina kompisar som har hängt med ända sen gymnasiet men vi bor på lite olika orter. Det känns lyxigt att få umgås & perfekt att vi ska ses vid lunch då får jag kvällen hemma med ett glas gott rött.

Broccolisoppa

Pälskling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar