måndag 30 augusti 2021

Var tog helgen vägen?

 Oj vad den här helgen gick fort. Nästan så att jag känner mig lite snuvad på den.. Den började bra i fredags då yngsta dottern & jag var i stallet. Det finns risk för att jag blir lite sugen på att börja rida igen jag med, senast jag red var för 20 år sen... 

Sen hade vi familjemys i soffan efter vår ganska vanliga fredagsmiddag; biff, bea, klyftpotatis & fetaostsallad. Vi såg en tecknad film Luca som verkligen var tecknad feelgood, lagom för mig som inte är någon filmälskare & blir rastlös om den är för lång, otäck, ointressant, våldsam... osv

På lördagen skulle vi på en familjedag långt ute i skogen med mannens fiskeklubb. På med skogskläder & myggmedel, tvingade med 12 åringen men när alla satt i bilen fick vi reda på att det var ändrat till dagen efter... ridå. Jo då mannen & jag åkte ut till ett svampställe i stället jag blev väldigt blöt om fötterna men det blev en del kantareller. 

På söndagen var det bättre väder & det blev lite mer kantarellplock hemmavid på morgonen men sen åkte vi till större grannstaden & följde med mellandotter till mäklaren. Hon har köpt sin första lägenhet! Mammahjärtat hade väl hoppats att hon skulle bo kvar lite till, hon är tjugo, men nu slipper hon pendla & kommer bo väldigt nära sin äldsta syster så det känns ändå bra, men pirrigt, men bra...😅

Efter det var det köpcenter då yngsta dottern behövde nya jeans, vi hittade jättefina på rea. Yngsta dottern är ju precis som sin mamma inte alls sugen på att springa i affärer (de äldsta döttrarna har en helt annan attityd där😄). Sen blev det IKEA för att spana in ev soffor till nya lägenheten & sen var helgen slut...

Måndag igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar