fredag 6 augusti 2021

Orka eller inte

 Sista dagen på semestern och jag känner mig inte helt i balans. Vaknade med huvudvärk men tog mig ändå ut direkt ett varv på spåret som är ca 3 kilometer, däremot blev inte yogan gjord, förhoppningsvis sparar jag den till senare. Dock är det stor risk att den inte blir av då jag inte gör den direkt på morgonen, jag pratar av erfarenhet..

Imorgon ska vi på en liten utflykt då vi ska sova över i en stuga, det är en träff med min mans bröder och vi hade jättekul förra året. Nu är jag inte peppad men det blir säkert bra när vi väl kommer dit. Det känns bara jobbigt att packa och handla innan. 

Känner att energinivån inte är på topp och vill inte vara den som inte orkar med upplevelser. Såg något insta-inlägg om att då man inte orkar tex träna eller spara eller vad det nu kan vara så missar man målet. 

Fast nu efter 50 (typ klimakteriet) så har jag också insikt i hur mycket jag har orkat genom åren. Jag har roddat/roddar tre underbara döttrar, hundar, yogaundervisning, heltidsjobb mm. 

Nu känner jag också att det är ok att inte orka lika mycket, att planera in vila, och också inte säga glatt ja till allting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar