lördag 14 augusti 2021

Lördag

 & jag har inget speciellt inbokat. Skrotat runt och städat lite i yngsta dotterns rum, färgat ögonbrynen & fikat med mina föräldrar som hade med en god äppelpaj.

Vi hade inte planerat någon speciell lunch & nästan alltid när det är så brukar vi helt enkelt göra pasta med tomatsås & lite olika tillbehör. Jag kokar en tomatsås med ekologiska krossade tomater, rödvin, vitlök, olivolja, massor med torkad oregano (ni vet väl att oregano är såå nyttigt!), lite agavesirap för sötma, salt & peppar. Jag grundar med vitkål. Lite pasta idag var det makaron-form men oftast har vi spaghetti. Efter det fetaost som blir mjuk & god när man avslutar med varm tomatsås & idag hade jag rostade mandlar & kalamataoliver som topping. Det ska vara just Kalamataoliver då de är namnskyddade & förbjudet att färga.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar