torsdag 19 augusti 2021

Saker att skämmas för när man håller på med (kundalini-)YOGA

 

  • Att inte vara vegetarian & tycka det är gott med kött. Jo jag vet det tar emot att äta döda djur och tänk på miljön! Men jag tror ändå på bra djurhållning & öppna landskap men att minska mitt köttätande, välja rätt kött & vad svårt det är att bryta vad man tycker är gott sedan barndomen..
  • Att inte vilja jobba gratis, jag har fått ganska många frågor om att undervisa yoga & när man svarar ja & berättar vad det kostar tycker de att det är jättekonstigt, ungefär som att yoga=välgörenhet & JA! det är väldigt välgörande med yoga men min tid är dyrbar.
  • Att älska sitt vanliga jobb, nej jag vill inte jobba med yoga full tid men jag tycker det är fantastiskt att dela med mig av yogan på fritiden.
  • Att vara intresserad av ytliga saker som mode & smink.
Ha ha ni hör, det är bara mina egna fördomar som lyser igenom. Yogan är ju till för att du ska vara dig själv fullt ut. Men har varit på många yogaevenemang där det har varit asketiskt leverne med linssoppa (jo det kan vara gott & väldigt nyttigt men inte alltid). Kram💓

Dagen jobb-outfit var skjorta & stickad "väst"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar