tisdag 10 augusti 2021

Vardag igen

 Det var lite trögt att börja jobba ska villigt erkännas men vardagar och rutiner är bra för mig! Har redan börjat skruva på några saker för att få en bra höst.

  • Jag har satt klockan på ringning för att få minst en halvtimme på yogamattan. Nu är det tredje dagen i rad med Jap Ji som är en lång text som blir till en meditation. Den tar 23 minuter att läsa (jag har en app där jag läser med Nirinjan Kaur). Jag upplever att när jag "mediterar" med mantran så tar mina egna tankar lite paus och jag får distans. Vissa saker kan vi inte lösa bara genom att tänka, det är oftast när tankarna stillar sig som bra lösningar dyker upp.
  • Jag kör periodisk fasta på förmiddagarna igen. Nu i början har jag fuskat med en frukt eller morot vid 11-tiden, annars hörs min mages kurrande flera kilometer😅
  • Jag försöker äta mycket mer växtbaserat på lunchen och under dagen, det är mycket lättare när inte resten av familjen ska kompromissas med. Jag har en del problem med lederna nu och jag tror att kosten spelar en stor roll där, mer växtbaserat och mindre bröd och mejerier = att undvika sådant som ger inflammation. Däremot har jag svårt att lägga om hela kosten då jag vill äta som vanligt med familjen. Men vi äter oftast bra hemlagad mat med medelhavsinspiration!
  • Jag går en långpromenad på lunchen & igår så sprang jag igen efter jobbet. Det är faktiskt ett lyckopiller, tänker att jag ska försöka springa tre gånger i veckan.
Mitt försök till köpstopp har gått sådär. Jag har bränt en tusenlapp på baskläder (linnen, t-shirts, en kofta, stickad väst & en keps). Däremot har jag också sparat(=investerat) bra den här månaden.
Jag blir pigg och glad av att springa! 
Den flummiga midjeväskan binder jag fast hundens koppel i..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar