tisdag 24 augusti 2021

Träna på tacksamhet!

Idag är det en bättre tisdag! Bättre för att igår hade jag huvudvärk och kände mig lite krasslig. Jag hade bestämt mig för att ta en ledig eftermiddag pga fint väder men efter långpromenaden hem från jobbet med ung(slyngel)-hunden kraschade jag i solen & vilade länge. Det var skönt och välbehövligt även om planen från början var att jag skulle ta ledigheten till att jobba i trädgården. Senare var jag på benen & redo för yngsta dotterns ridlektion. Mysigt då jag trivs i stallet, hästar ger mig någon sorts närvaro.

Idag känner jag mig så tacksam att jag mår bra igen! Jag funderade faktiskt en del på tacksamhet i söndags, tror att vi behöver träna på att uppskatta det lilla! Här kommer söndagens tacksamhetskavalkad:

Tacksam att vakna till det här fejset

Att kunna gå ner till en brygga
& andas in morgonluften efter jag gjort
min morgonyoga

Att baka ut bönfrallor som
jag förberett dagen innan



Skörd nr 1
(som jag plockade samtidigt som jag pratade
 med en god vän i telefon, dubbel lycka)

Skörd nr 2

Skörd nr 3, jo mannen fick några gösar
samtidigt som jag slappade med en god bok,
det var dock inte lika varmt som det ser ut på bilden..
 så ni inte tror att allting är hel-idylliskt hela tiden😅

Nu är det snart ny månad igen & jag känner mig peppad på hur jag ska styra upp mitt sparande! Jag ska försöka köpa bara det allra nödvändigaste. Vi får se hur det går. Men jag är också sugen på att åka på spa eller hotell med mannen i slutet av september. Tar med det i planeringen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar