fredag 27 augusti 2021

Fredag

Det är konstigt det här med mitt springande, att varje gång jag inte har sprungit på några dagar så känns det som om jag verkligen inte kan springa, är det ens bra för mig?, hur ska jag orka? Men när jag väl knyter på mig skorna & ger mig ut så är det ganska härligt & ger energi! Tror att min spring-lista på Spotify har stor del i att det är så kul att springa, jag har sparat ner alla pepp-låtar jag kan hitta där. Nu har jag varit ute på spåret två kvällar i rad & de kvällarna har varit mycket bättre än i början av veckan då inte energin var på topp. Note to my self = det är alltid värt att ta sig ut! 

Lunch med en dotter häromdagen gav energi

Jag tänker att jag investerar i olika saker

Att springa- ger så mycket energi

Att yoga- ger sitt till själen & får mig i balans

Att spara- trygghet framåt

Sedan finns det alltid förbättringsområden som tex maten. Jo jag äter bra men ännu mer grönsaker & nolltolerans för socker är sådant jag strävar efter. Förmiddagsfastan kör jag på men vissa dagar känns det som om jag får för lite energi av den.

Nu blir det en lugn helg med en tur till stallet & yngsta dotterns ridning ikväll & imorgon en familjeaktivitet i skogen med mannens fiskeklubb. Inte så mycket glamour men skogsenergi är härligt det med!


3 kommentarer:

  1. Hej Ulrika,

    Tusen tack för kommentaren hos mig, och vilken fin blogg du har!

    Yoga det har jag aldrig vågat testa men är sugen, och ja, feg. Jag är rädd att instruktören skall skrika åt mig för att jag är stel som en pinne. Har fått för mig att man måste vara vig.

    Springa är underbart! Jag var springoman i många år. Beroendeframkallande.

    Jag spar också och har en dotter med hästar :-)

    Ha en riktigt fin kväll!

    Kramen,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Välkommen hit, bloggen är gammal och har haft uppehåll men nu känns det kul att blogga igen! Jag är verkligen själv en stelis men i Mediyoga/kundaliniyoga är det mer upprepande övningar som ger mer energi, så det är nog ingen risk att någon skriker åt dig, ha ha.

      Springa är en ny grej för mig, kul att börja med nya saker efter 50. Litar dock inte riktigt på att jag kommer hänga i, men jag försöker.

      Jag hittade till dig genom sparbloggar, väldigt inspirerande och så gillar jag dina fina kläder!

      Kram Ulrika

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera