onsdag 11 augusti 2021

Lägga till anti-inflammatoriska vanor!

 Mitt nya spar-intresse har gjort att jag under sommaren har varit bättre på att laga någonting av det vi har hemma. Att inte alltid planera maten och handla utan: vi kunde visst slänga ihop en pytt, spaghetti med tomatsås eller vad det nu kan vara. Det har sparat pengar men inte alltid blivit det mest näringsrika. Som alltid när hösten börjar närma sig försöker jag äta ännu bättre.

På jobbet utövar jag lite nudging (putta mig själv mot bättre vanor) genom att alltid ha bra saker på kontoret som morötter, frukt, ingefärs-te osv.

I flera år har jag druckit gröna drinkar nästan alla vardagar tills jag kände att det inte kändes helt optimalt för min kropp längre. Nu har jag bytt det till ....ta.. da.... ingenting...eftersom jag gör periodisk fasta.

Nedanför är mitt anti-inflammatoriska jobb-kit. Vitkålen använde jag till att byta ut nästan all pasta med på lunchen som var köttfärssås. Morötter (OBS ekologiska) äter jag på förmiddagen när jag bryter fastan & ingefärs-te dricker jag mest hela tiden. På eftermiddagen blir det fruktstund till kaffet. Idag åt jag blodgrape och valde bort vetelängden som vi hade på fikat. Det kanske låter präktigt men jag sparar hellre mitt onyttiga till helgen & livet blir så mycket bättre när jag mår bra inifrån & ut.

Dagens anti-inflammatoriska på jobbet

Detta tar jag vid lunchen, bra för lederna

Jag har nära till en blåbärsskog på lunchpromenaden

& jag plockar hallon-skott & gör "te"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar