torsdag 27 augusti 2009

Skönhetsvård

Idag ska jag till salong för att färga & plocka ögonbrynen & göra en AHA-behandling för ansiktet. Hade fått presentkort när jag fyllde jämnt av jobbet & det kom väl till pass inför den stora dagen.. Nästa vecka ska jag dit igen & förstärka naglarna, det har jag aldrig gjort förut ska bli spännande.
Angående skönhetsvård så läste jag i nya LAGA LÄTT om vad man ska äta som gör gott för huden, naglarna & håret. Själv har jag tidigare skrivit om att avocado är som hudkräm för insidan & den finns naturligtvis med på listan såsom: GRÖNA BLAD tex spenat, BÄR, FISK, NÖTTER, MANDEL, SKALDJUR, TOMATSÅS, BROCCOLI, CITRUSFRUKTER, SESAMFRÖN, PERSILJA, KÅL, BÖNOR, VITLÖK, SMÖR & VÄXTOLJOR.
Men även om man inte bara tänker yta & utseende så tror jag på att man ska reflektera över hur man mår efter man har ätit. På det sättet kan man så småningom utesluta det man inte mår bra av & lägga till mer av det som ger energi. Nu kan man naturligtvis må bra när man äter en pizza också men väntar man en stund så brukar man känna sig tung.. Tror att man ska leta efter mat som gör att man känner sig lätt & full av energi.

1 kommentar:

  1. Jag tror på en balans av det mesta i livet. Det är mitt sätt att må bra. Och jag unnar mig också lite ansiktsbehandlingar och frans-och brynfärgningar emellanåt. Sånt gör underverk för stressade småbarnsföräldrar

    SvaraRadera